Saturday 16 March 2013

Nikmat Kesihatan Yang Sering Kita Lupa




Salam sahabat semua..hehe…Si Pembaca blog nie sihat x :) ??.. Harap anda semua berada dalam keadaan sihat..Kesihatan itu nikmat yang tidak terhingga kepada kita, tapi perkara inilah sebenarnya yang kita selalu lupa ;) ..


Yela, mane tak lupa kan kawan-kawan… Da hampir hari-hari kita sihat.. So xrase la nikmat kesihatan itu satu anugerah yang sangat best!!!...hehe~~.. Tapi bila datang penyakit atau kesakitan kepada diri kita, haa… Masa tulah kita ingat, Ya Allah Nikmatnya kesihatan ya Allah.. Berilah aku peluang untuk sihat kembali..


Ooo…Bile da sakit baru nak ingat ea.. Bila kita ada kuasa nak beribadah tak pulak kita rasa rendah diri… Sujudkan ego dihadapan Tuhan…hehehe~…Tpp…. Atleast.. Sedar la jugak bile time sakit tu … So kire masih bagus la.. Ada orang tu, da sakit pun lansung xsedar, lagi marah takdir ada lah..golongan ni yang kesian tu ..ish3..


Kalau kita tergolong dalam golongan nie cepat-cepat la istifar ye, sama-sama kita berdoa minta dijauhkan dari perasaan tu.. Sebenarnya yang paling bahaya ialah kita lupa disaat yang Maha esa memberikan kita nikmat, lalu kita semakin lupa kepadanya , lalu ditambah lagi nikmat supaya kita lebih lagi jauh dari pencipta… Perkara yang macam ni yang perlu kita minta jauhkan..Perkara ini di sebut sebagai ISTIDRAJ .


Makna Istidraj , Apabila kita melakukan kemungkaran kepada yang Esa , maka ditambah pula nikmat supaya kita lebih lalai kepadanya, ia disebut sebagai pemberian yang tidak redha. Sob2.. Allahurobbi…Takutkan kawan-kawan??..yela kita doa, dan dapat perkara itu tapi sedangkan perkara itu tidak diredhai Allah.. Kalau kita dapat sesuatu nikmat tu, tapi disebabkan nikmat itu kita jauh dari pencipta kita, cepat-cepat la kita tinggalkan perkara itu/ bertaubat..


Haa apa kata, disebabkan kebiasaanya iman kita bertambah apabila kita susah atau sakit, Sooo apa kata… Waktu kita sihat, kita fikirlah… ya Allah .. Kesenangan aku xlama, maka ingatkan lah aku setiap masa bahawa se nya segala kesenangan ini hanya milikmu yang engkau pinjamkan kepada ku Tuhanku. Ingatkan lah hambamu yang lemah ini ya Allah untuk sentiasa taat pada perintahmu :) aminnnnnn..hehe~~..Tapi jangan salah faham pulak ye, kite bukan memohon mendapat penyakit taw :O ..

Pesanan terakhir saya untuk post ini , jagalah kesihatan ye kawan-kawan  n_n   ...

No comments:

Post a Comment